Pages

Sunday, March 10, 2013

Nädala söögiraha toortoidul - Elisa

Tegin see nädal läbi huvitava eksperimendi - palju läheb raha toortoidule?

Ma ei tea, palju läheb raha tavatoidul. Kui keegi teab, võib kommenteerida. Aga palju mul siis läks?

NÄDALA RAHA KOKKU: 54.92 €

PÄEVA KESKMINE MAKSUMUS: 7.84 €

Nagu allpool toodud toitudest näha, söön ma väga lihtsalt. Palju puuvilja ja juurvilju. Igal aastaajal söön seda, mis on parajasti hooajas ja saadaval hea hinnaga. Hetkel on selleks banaanid ja apelsinid (Balti Jaama turul banaanikilo 0.60 € ja apelsinid 0.80-1 €). Hurmaade hooajal sõin palju hurmaasid, mangode ajal sõin palju mangosid jne. Suvel plaanin süüa palju arbuusi ja kodumaiseid ning oma aia saadusi. Nädala kaupa võttes söön väga lihtsalt ja varieerin väheste puuviljade-juurviljade vahel. Aga aastaringselt söön mitmekülgselt. Eesmärk ei olegi ju iga päev süüa erinevalt, eesmärk on aasta kokkuvõttes süüa erinevaid asju. Neid asju, mis parajasti on hooajas, nii nagu me teeksime looduses.

Iga päeva kokkuvõttes tõin ära ka palju ma sõin kaloreid ning palju sellest oli valku, süsivesikuid ja rasva, juhuks kui kedagi peaks huvitama. Nagu sellest näha, siis 7.84 € eest päevas saab päris palju toitu süüa ning toortoit ei ole sugugi näljadieet, ega ainult porgand ja kapsas :) Paljusid ajab isegi ahhetama, et kuidas saab korraga nii palju süüa! Minu tavaline hommikusöök on 8 banaani ja 10 datli smuuti (1,5 liitrit) - mõnus! :) Samuti, kui ma teen omale rohelise salati, siis panen ikka kaks karbitäit rohelist sisse või 1 salatipea, mitte peotäis salatit nagu tavaliselt süüakse.


Esmaspäev:

Banaani-datli smuuti (1,5 liitrit koos veega):
8 banaani (1148 g) - 0.92 €
10 datlit (137 g) - 0.79 €
2 spl kuuseokkapuru - 0 €

Peedi-porgandi-selleri mahl (700 ml mahla):
1 peet (325 g) - 0.2 €
porgandid (718 g) - 0.35 €
seller (169 g) - 0.6 €

Apelsinimahl (800 ml mahla):
5 apelsini (1690 g) - 1.69 €

Soe juurvilja supp (2 suurt kausitäit koos veega):
hernes (165 g) - 0.4 €
mais (165 g) - 0.47 €
1/2 suvikõrvits (144 g) - 0.16 €
3 shampinjoni (50 g) - 0.19 €
1/2 väike paprika (35 g) - 0.06 €
lillkapsas (90 g) - 0.16 €
kisstomatid (70 g) - 0.8 €
roheline sibul (25 g) - 0.05 €
3 tomatit (70 g) - 0.52 €
päikesekuivatatud tomatit (50 g) - 0.85 €


Parapähklid (14 g) - 0.3 €

Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 8.51 €
Kalorid kokku: 2209, millest...
Rasv - 6%
Süsivesikud - 85,6 %
Valk - 8.3 %

Teisipäev

(Käisin jooksmas 1h)

Banaani-datli smuuti (1,5 liitrit koos veega):
7 banaani (1109 g) - 0.88 €
10 datlit (126 g) - 0.73 €
2 spl kuuseokkapuru - 0 €

Apelsinimahl (1,1 liitrit):
8 apelsini  (2216 g) - 2,2 €

Spinatisalat:
150 g spinatit - 1.7 €
2 spl tahiinit - 0.1 €
2 tomatit - 0.34 €
50 g päikesekuivatatud tomatit - 0.85 €

Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 6.8 €
Kalorid kokku: 2404, millest...
Rasv - 8.4 %
Süsivesikud - 84.9 %
Valk - 6.7  %





Kolmapäev

Melon (2218 g) - 3.75 €

Medjool Datlid - 3.05 €

Kevadrullid
maisi (400 g) - 1.14 €
herneid (100 g) - 0.23 €
paprika (186 g) - 0.37 €
riisipaber - ei ole toor (112 g) - 0.59 €
seller (63 g) - 0.25 €
avokaado (135 g) - 0.74


Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 10.12 €
Kalorid kokku: 2105, millest...
Rasv - 8.8 %
Süsivesikud - 84.9 %
Valk - 6.3  %





Neljapäev

(Käisin jooksmas 1h)

Roheline smuuti (1.5 liitrit koos veega)
6 banaani (901 g) - 0.54 €
9 datlit (95 g) - 0.55 €
spinat (28 g) - 0.3 €
1 tl kuuseokkapuru - 0 €

Suur roheline salat
100 g spinatit - 1.10 €
225 g rooma salatit - 1.29 €
1.5 spl tahiinit - 0.75 €
2 apelsini mahl (200 ml) - 0.58 €

Banaani-apelsini smuuti (1,5 liitrit koos veega)
5 banaani (938 g) - 0.56 €
3 apelsini (612 g) - 0.61 €
6 datlit (66 g) - 0.38 €

Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 6.66 €
Kalorid kokku: 2361, millest...
Rasv - 6.8 %
Süsivesikud - 88.1 %
Valk - 5.1  %








Reede

Banaani-datli smuuti (1.5 liitrit koos veega)
8 banaani (1182 g) - 0.7 €
13 datlit (159 g) - 0.92 €
2 spl kuuseokkapuru - 0 €

Avokaado-tšilli salat
1 seller (42 g) - 0.15 €
1 punane paprika (118 g) - 0.23 €
1/4 suvikõrvitsat (124 g) - 0.14 €
1/4 kurk - 0.26 €
50 g herneid - 0.13 €
¼ hiina kapsast - 0.25 €
¼ jääsalatit - 0.25 €
1,5 avokaadot - 0.5 €
shampinjonid (125 g) - 0.47 €
maitseained-ürdid - 0.8 €


Apelsinimahl (1.1 liitrit)
8 apelsini (2260 g) - 2.26 €

2 banaani (295 g) - 0.17 €
8 datlit (97 g) - 0.56 €


Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 7.79 €
Kalorid kokku: 2601, millest...
Rasv - 15.2 %
Süsivesikud -79.1 %
Valk - 5.7  %






Laupäev

(Käisin jooksmas 1h)

Banaani-marja smuuti (1.5 liitrit koos veega)
6 banaani (1250 g) - 0.74 €
marjad (171 g) - 0.66 €
1 spl kuuseokkapuru - 0 €

Banaanipuder
6 banaani (828 g) - 0.49 €
kuivatatud puuviljad, kreeka pähklid - 0.5 €

Soe juurvilja supp (2 suurt kausitäit koos veega):
hernes (165 g) - 0.4 €
mais (165 g) - 0.47 €
1/2 suvikõrvits (144 g) - 0.16 €
6 shampinjoni (100 g) - 0.38 €
1 väike paprika (70 g) - 0.12 €
lillkapsas (90 g) - 0.16 €
kisstomatid (70 g) - 0.8 €
roheline sibul (25 g) - 0.05 €
3 tomatit (70 g) - 0.52 €
päikesekuivatatud tomatit (50 g) - 0.85 €
kõrvitsaseemned (25 g) - 0.37 €


Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 6.67 €
Kalorid kokku: 2190, millest...
Rasv - 8.9 %
Süsivesikud -82.9 %
Valk - 8.2  %



Pühapäev

Banaani-datli smuuti (1.5 liitrit koos veega)
6 banaani (1039 g) - 0.62 €
8 datlit (120 g) - 0.7 €
1 spl kuuseokkapuru - 0 €


Peedi-porgandi-selleri mahl (700 ml mahla):
1 peet (325 g) - 0.2 €
porgandid (718 g) - 0.35 €
seller (169 g) - 0.6 €


Kevadrullid
maisi (400 g) - 1.14 €
herneid (100 g) - 0.23 €
paprika (186 g) - 0.37 €
riisipaber - ei ole toor (112 g) - 0.59 €
avokaado (135 g) - 0.74





Roheline salat ja kukeseened
Beebi spinat (100 g) - 1.10 €
Lambsalat (100 g) - 1.10 €
1 spl tahiini - 0.05 €
2 apelsini mahl - 0.58 €
1 purk kukeseeni (ei ole toor - 530 g) - 0 € (mehe ema tehtud)


Päevaarvestused kokku:
Raha kokku: 8.37 €
Kalorid kokku: 2174, millest...
Rasv - 14.5 %
Süsivesikud -74.5 %
Valk - 11.1  %

NÄDALA RAHA KOKKU: 54.92 €
PÄEVA KESKMINE MAKSUMUS: 7.84 €

Me ei vaja mitte rohkem raha, vaid teisi prioriteete. Minu vana eluviis oli ikka väga erinev praegusest. See kuhu ma varem raha panin on lihtsalt hämmastav :) See mida ma varem oma raha eest ostsin, ei olnud sugugi mitte tervist toetav, vaid tervist hävitav pigem. Kui me suunaksime oma raha rohkem sinna, mis on tervist toetav, siis oleksime kõik üldkokkuvõttes palju rikkamad :)

Mille arvelt mul läheb raha vähem tänu toortoidule:

*Vanasti ma käisin palju kosmeetiku juures, sest mul oli akne. Iga kuu läks vähemalt 400 krooni (nüüdseks on eurodes hind juba ligi 40 €!) kosmeetikule. Enam mul sellele raha ei lähe, sest toortoit ja taimetoit tegi näonaha korda :)

* Kasutasin vanasti palju kosmeetikatooteid. Kasutasin regulaarselt: näopuhastusvahendeid ja toonikud, näomaskid, näokoorijad, vistriku kreemid, näokreemid, peitepulgad, peitekreemid, puuder, põsepuna, ripsmedušh, huulesalvid, juukse shampoon ja palsam, juukselakk, juusteotste kreem, kätekreem, kehakreem, küünelakid, deodorant, hambapasta. Need olid tooted mida ma kasutasin REGULAARSELT. Lisaks oli mul veel 100 muud toodet mida ma oma keha peal kasutasin. Mul oli oma ilutoodete jaoks lausa eraldi suur laud koos peegliga :) Nüüd ma kasutan kahte seepi, üks on juustepesuks ja teisega pesen hambaid. Ma ei kasuta kreeme ega puhastusvahendeid. Pesen keha selle sama juuste seebiga, sageli aga ainult veega. Deodoranti ei kasuta kuna enam pole vajadust :) 2 seepi on põhimõtteliselt KOGU mu ilutooted nüüd :) Niiet selle arvelt läheb iga kuu mul raha kordades vähem.

* Ma ei käi väljas söömas. Kui tahan siis ainult Bestselleris kus saab ka toortoitu võibolla 1 kord kuus, kui sedagi. Või vahel ostan väljast kuskil smuutibaarist omale smuuti või mahla. Väljas söömisele läks mul ka palju raha varem.

* Ma kasutasin ravikreemi oma näonaha jaoks mis maksis päris palju, lisaks regulaarselt ostsin kõhugaase leevendavaid tablette. Tulevikus võivad jääda ära ravimid ja arstiabi, mis on ka väga kulukas. Toortoit puhastab organismi ja me ei jää enam haigeks.

Kas teie võtate hetkel mingeid rohte? Palju raha teil jääks üle tervislikule toidule, kui te neid enam ei peaks võtma? Palju kasutate ilutooteid, kosmeetikat? Palju saaks selle arvelt kokku hoida, kui te enam ei peaks neid kasutama. Ilutoodetest loobumine ei tähenda sugugi, et peaksime metslase moodi välja nägema :) Mina samuti raseerin end ja pesen. Meikimiseks kasutan peeti ja spirulinat (vaata mu sellekohast blogi siit.). Juuksed on mul puhtad ja ma ei haise higi järgi, isegi kui ma ei kasuta deodoranti. Toortoit elimineerib lihtsalt paljude toodete vajaduse.
















7 comments:

  1. See on täiesti hämmastav, kuidas tõesti sellist puhast elu elades, kulub tegelikult raha vähem. Ma olin enne täielik shopahoolik ja ostsin pidevalt asju, mida ma isegi ei kasutanud. Nüüd olen sellest kõigest vaba. Ei kulu mul raha enam kosmeetikale ja mingisugustele ilutoodetele, samuti pole ma mitu aastat juba apteegist midagi ostnud. See on imeline tunne, kui oled sõltumatu kogu sellest jamast, mida inimesed endaga teevad.
    Nüüd kulub meil kodus raha peamiselt kvaliteetse toidu peale. Ostame enamjaolt kogu oma toidu ökopoest ja pole see elu sugugi nii kallis, kui kõik arvavad.

    Jaksu ja jõudu edaspidiseks! ;)

    ReplyDelete
  2. Tore on näha, et on veel teisigi, kes toortoitu harrastavad. Elus toit on ikka see, mis annab elujõudu, mitte surnud toit :)
    Ma ise olen selles juba 5 kuud, ainult puuviljade ja juurviljadega, mitte ühtegi toodet ega pastoriseeritut.
    Ainult vahest mõni komm läheb põske :D

    ReplyDelete
  3. Kristi ja Lauri: tõesti on tore et ka teie olete avastanud kui palju vähem läheb raha süües puhast toitu, palju vana keemiat lihtsalt kaotab oma mõtte ja vajaduse. Minuarust kaa on selline eluviis palju säästlikum igas mõttes :)

    Kaspar: super, et oled enda jaoks samuti avastanud selle imelise toortoidu maailma. Mul endalgi saab täielikku toortoitumist varsti juba pool aastat :)

    ReplyDelete
  4. Mul tekkis seda blogi lugedes küsimus: kust te puuvilju ostate? Võib-olla olete seda kuskil kirjutanud, aga ma ei ole veel kõike jõudnud siin läbi heksledada:) Kas tellite kuskilt mahetooteid või sööte neid, mida meie poelettidelt ja turult saada on? Kas siis teisel juhul kaalub puuviljade kasulikkus üles nendes sisalduvate pestitsiidide kahjulikkuse?
    Ma olen just piiranud liigset välismaiste puuviljade tarbimist, kuna tean, mismoodi neid meie jaoks kasvatatakse ja siia transporditakse.

    ReplyDelete
  5. Põhiliselt ostame puuvilju ja juurvilju tavapoest. Usun, et puuvili-juurvili on kõige puhtam asi mida poest üldse osta saab. Kui on võimalus osta mahetooteid, siis on see super, aga siis peaks ostma ka mahe teravilju, loomseid tooteid ja kõike muud. Sest kõik tavapoe tooted on täis pestitsiide-herbitsiide, lisaks muud asjad sisaldavad hulgaliselt veel teisi kemikaale. Loomses toidus (liha, piim ,muna) need akumuleeruvad veel eriti. Samuti teraviljad on pritsitud. Ja ka kõik purgi-konservi ja muud tooted. Lisaks on kõik need kuumutatud tooted poes surnud toit, samas aga puuviljad, juurviljad, on elus toit. Usun, et nii nagu inimese keha on võimeline end puhastama kemikaalidest ja neid välja ajama, on selleks võimelised ka elus toit - puuviljad-juurviljad. Puuvilju-juurvilju ostan hooajaliselt ja suuresti lähtu ka oma intuitsioonist. Kui puuvili näeb hea välja, on mahlane ja küps ning magus siis ma söön seda. Kui aga näeb välja nagu kummist ning on kahvatu jne, siis ma ei söö seda. Hea, küps ja magus puuvili näitab mulle selle vilja elujõulisust. Paljud ei söö puuvilju-juurvili pea üldse, kuna neil ei ole raha mahekauba jaoks ning tavapoest nad lihtsalt ei julge osta enam sest meid on nii ära hirmutatud. Kust nad siis peaks üldse oma toitained kätte saama? Minu tervis on aga hüppeliselt paremaks läinud kui loobusin kõigest muust ja hakkasin ainult juurvilju-puuvilju sööma, mida ostan tavapoest :)

    ReplyDelete
  6. Aitäh huvitava lugemise eest. Meie 5-liikmelise pere toiduarve on ca 450 EURi. See teeb inimese kohta 3 eurot päevas. Tarbime tavapoest ostetud terviktoiduaineid. Väljas söömas ei käi ja kosmeetikat ei kasuta.

    ReplyDelete
  7. Muidu on tore lugemine (rasvad pähklitest ja avokaadost) - ent valku on menüüs üle mõistuse vähe! Tavainimene peaks saama 1g kehakilo kohta, tegeledes vastupidavusspordiga (jooksmine), siis ka 1,4g iga kehakilo kohta, päevas. Ehk lisada herneid (ka kikerherned, oad...)? Ilmselt annaks kaunviljadega mingit huvitavat soolast smuutit genereerida? Ma ise olen, kui toorained värskel kujul puuduvad või on üle mõistuse kallid, kasutanud külmutatud tooteid (ka kirsid, herned, brokoli) - eriti herned on üles sulatades justkui värsked. Nende analoogi, konserveeritud suhkruläbu, ei soovi peale seda enam nähagi. Edu ja jõudu edaspidiseks!

    ReplyDelete